Hoe bereid je voor op het doen van een koolhydraatarm dieet?

Zodat je blijvend kan afvallen.

Een koolhydraatarm dieet is gebaseerd op een verscheidenheid aan verschillende soorten voeding. In dit artikel kom je te weten welke voeding er in een koolhydraatarm dieet past. De basis van een koolhydraatarm dieet bestaat uit de volgende soorten voeding:

  •  Vis en schelpdieren (mosselen en oesters gelimiteerd)
  • Gevogelte
  • Vlees
  • Eieren
  • Kaas
  • Groente
  • Oliën en vetten
  • Water, koffie, thee, frisdrank zonder suiker, sojamelk en amandelmelk

De meest soorten vis, gevogelte en vlees bevatten geen koolhydraten, waardoor je tijdens het koolhydraatarm dieet vrij bent om dit te eten. Het lichaam heeft nog steeds koolhydraten nodig, kies voor koolhydraatarme voeding om deze tot je te nemen. Groente is het meest geschikt om aan jouw nodige koolhydraten te komen.

De theorie en de praktijk

Ik heb een tijdje te maken gehad met overgewicht, terwijl ik precies wist hoe het verliezen gewicht mogelijk was. Ik heb een beetje rondgevraagd en begreep dat er meer mensen waren met hetzelfde probleem. Volgens mij ligt het dan ook niet aan het gebrek aan kennis, maar aan iets heel anders. Er moet een reden zijn waarom je resultaat wilt behalen, er moet een reden zijn waarom je een gezond gewicht wilt behalen en er moet een reden zijn waarom je actie wilt ondernemen. Ik nodig je uit om dit helder te krijgen nog voor je met een koolhydraatarm dieet begint. Overdenk jouw noodzaak om tot een gezond gewicht te komen, ik kan er genoeg voor bedenken maar uiteindelijk gaat het erom dat jij de noodzaak ziet om iets te veranderen.

Aan de slag!

Ben je klaar om te starten en weet je wat je wilt? Dan is het tijd om te starten. Het koolhydraatarm dieet is één van de meest succesvolle diëten, de kans op een terugval is klein. Gezonde voeding uit het koolhydraatarm dieet geeft je de kans om de basis van gezonde voeding te leren kennen en waarderen. Het heeft mij geholpen om op een andere manier tegen voeding aan te kijken, op deze manier weet ik gezonde voeding te waarderen en zijn de principes uit het koolhydraatarm dieet een enorm succes gebleken.

Groente en eiwitten

De basis van jouw huidige dieet bestaat zeer waarschijnlijk voornamelijk uit koolhydraatrijke voeding, het is belangrijk om jouw oude dieet gedag te zeggen. Jouw nieuwe dieet zal voornamelijk bestaan uit groente en eiwitten. Stem jouw boodschappenlijstje hierop af, vanaf dit moment koop je jouw nieuwe boodschappen en is het tijd om te starten met gezonde voeding. Eet zoveel mogelijk thuis of neem eten mee van huis wanneer je ergens anders naartoe gaat. Je behoudt op deze manier de controle, zo is het mogelijk om je zoveel mogelijk aan de regels van het koolhydraatarm dieet te houden.

Merk je dat het na een aantal weken lukt om je aan de regels van het dieet te houden? Meet dan opnieuw jouw gewicht en achterhaal de verschillen. Na het behalen van jouw nieuwe gewicht is het een kwestie van balans houden en kun je de komende tijd met een gezond lijf door het leven.